Kissa på golvet.

Alicia sover oroligt, alltid. Jag har vant mig och hoppas att hon växer ifrån det.
Nu ikväll började hon skrika i sängen och jag gick upp och tröstade henne, lugnade henne och försäkrade henne om att det var en dröm, det var inte på riktigt.
Hon lugnade sig lite och jag nattade om henne med Blinka lilla stjärna.
5 minuter senare skriker hon igen, samma visa.. fast Björnen sover.
En tredje gång.. och med Broder Jakob. Trodde att hon lugnade sig där och somnade...
MEN så hör jag världens jättepanikskrik när jag precis satt mig för att mata Kevin.. som var arg.
La Kevin i soffan med napp i mun för att gå upp och kolla Alicia..
Och möts av världens trevligaste syn.. och en flicka som sitter i sitt eget kiss och gråter hysteriskt samtidigt som hon säger "förlåt, förlåt, förlåt".
Hon hade satt sig på golvet, i hopp om att det var pottan (som jag tagit ner och tömt för att ta upp när jag lägger mig)..
Jösses.
Samtidigt som jag torkade kiss med två handdukar så fick jag prata lugnande med henne för att försäkra henne om att det inte gjorde något, det är sånt som händer.. det var lite mammas fel som inte tagit upp potten m.m
Nu, en 45 minuter senare tror jag att hon lyckats somna om faktiskt. Efter en runda med Blinka lilla stjärna till.

Lämna gärna ett litet spår efter dig....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin





Dessie är en tjej född 87 som bloggar om sin vardag med sambon A, även nämnd som hjärtat, dottern Alicia och sonen Kevin. Huset tar sin lilla tid, skolan kör igång igen samtidigt som dagislämningar, en bebis hemma.. hushållet att sköta.. och såklart bloggen! Follow and enjoy :)


Alicia är ett februaribarn av årsmodellen 2009 och är nu i sina bästa år, enligt henne själv iallafall. Född med hjärtfelet AVSD och opererad. Energisk, babbelmoster och spjuver är tre ord som beskriver finaste Alicia bäst!


Kevin är ett aprilbarn av nyaste årsmodellen och är väldigt efterlängtad, precis som sin syster. Han har en enorm vilja och är en glad bebis. Även Kevin föddes med blåsljud, men hålen i hans lilla hjärta ska växa ihop själva. Alicia kallar Kevin för "stumpestumpan" när han är ledsen ;)

Kolla in min bloppis på reuse.se